'Næste station: København' - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Maud Turnhout - WaarBenJij.nu 'Næste station: København' - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Maud Turnhout - WaarBenJij.nu

'Næste station: København'

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

09 Januari 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Hello!

Even snel een berichtje.

Daar zit ik dan, in mijn hotel in Kopenhagen. Ik was namelijk weer eens eigenwijs en wilde niet 's ochtends om 7 uur vliegen (hoewel ik dan in één keer door zou kunnen reizen). Nee, ik was lekker eigenwijs en ging een dag eerder dan Arrival Day omdat ik me all independent voelde en per sé in het daglicht over de Sont wilde reizen. Maar ik moet toegeven dat het toch best wel spannend is. In mijn eentje in een grote, onbekende stad, raar taaltje wat eigenlijk alleen geschreven nog enigzins logisch lijkt en het is natuurlijk al donker, maar ik ben heelhuids aangekomen.

Morgen begint deel 2 van deze reis: ik ga naar Lund, het universiteitsstadje waar ik de komende vijf maanden zal wonen en studeren. Ik heb er heel veel zin in, maar ik ben ook behoorlijk nerveus. De waarheid van mijn argument: 'als ik een nacht eerder ga ben ik goed uitgerust voor arrival day' moet ik nog maar afwachten. Maar goed. Vanmiddag was even zwaar. Ik moest afscheid nemen van Sjoerd (die helaas niet mee naar het vliegveld kon) en mijn ouders en zusje en dat viel me niet gemakkelijk. Natuurlijk kon het moment alleen erger worden door in de check-in rij keihard onderuit te gaan met prachtige blauwe plekken als gevolg, en ik zat ook nog eens in het saaiste deel van Schiphol na de paspoortcontrole, geen macdonalds of wat dan ook te zien! Het vliegtuig had natuurlijk vertraging en de vlucht zelf was heerlijk; 'shaken AND stirred', volgens mijn medepassagiers. Mega veel turbulentie en mijn hart zat in mn keel toen dat ding op de landingsbaan leek te slippen. Maar het ging wel erg smooth: ondanks de vertraging was ik nog steeds om acht uur in Kopenhagen en het treinkaartje en ook de trein waren snel gekocht en gevonden.

Ik denk dat ik nu maar eens mijn bus pringles ga leeg eten onder het genot van wat voor film ik dan ook op mijn laptop kan vinden. Ik ben namelijk nog lang niet moe maar ik ga maar niet in mn eentje Kopenhagen by night doen.

Ik zal proberen snel weer wat van me te laten horen!

Puss och kram! (liefs en kusjes)


  • 09 Januari 2013 - 22:38

    Joerd:

    Super vet lief! Het afscheid was zwaar, maar we zien elkaar snel daar! <3

  • 09 Januari 2013 - 23:15

    Annette:

    Helemaal in je eentje! Doe ik je niet na!
    Goede reis morgen en heeeeel veel plezier!
    Xx annette

  • 10 Januari 2013 - 00:03

    Ben En Dorien:

    Lieve Maud,

    We zijn blij dat de reis goed verlopen is,en hopen dat het morgen ook zo zal vergaan.
    Slaap lekker vannacht en tot horens.

    groetjes Ben en Dorien

  • 10 Januari 2013 - 00:03

    Ben En Dorien:

    Lieve Maud,

    We zijn blij dat de reis goed verlopen is,en hopen dat het morgen ook zo zal vergaan.
    Slaap lekker vannacht en tot horens.

    groetjes Ben en Dorien

  • 10 Januari 2013 - 00:03

    Ben En Dorien:

    Lieve Maud,

    We zijn blij dat de reis goed verlopen is,en hopen dat het morgen ook zo zal vergaan.
    Slaap lekker vannacht en tot horens.

    groetjes Ben en Dorien

  • 10 Januari 2013 - 00:07

    Ben En Dorien:

    Zoals je ziet was ik iets snel met de knoppen van daar de mail drie keer, sorry was niet de bedoeling.

    groetjes Dorien

  • 10 Januari 2013 - 10:29

    Marc:

    we zijn benieuwd naar foto's van je treinreis. ik had overigens al eerder een reactie geplaatst, maar anders dan de drie van Dorien, zie ik die nog niet. Hopen dat deze wel lukt.
    XX
    PM&M

  • 10 Januari 2013 - 10:31

    Marc:

    Viel trouwens op dat Joerd nog in sinterklaasstemming (1e reatie) is. Leuk!

  • 10 Januari 2013 - 11:26

    Sjoerd*:

    hahaha

  • 11 Januari 2013 - 07:42

    Marc:

    Hoi Maud
    niks meer beleefd gisteren?
    PM&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

9 Januari 2013 vertrek ik naar Lund, Zweden, om hier 5 maanden te studeren. Spannend! Nu ben ik dus nog druk met de voorbereidingen, en, met name, de laatste tentamens.

Actief sinds 19 Dec. 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 4422

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 20 Juli 2013

Zweden

Landen bezocht: